Frågan om makt Creep i League of Legends

League of Legends är en av de Esports titlar som ständigt har nya mästare och föremål läggs ovanpå balansering och lappa spelet.

Till skillnad från Call of Duty, som sällan ser betydande nytt innehåll, och egentligen bara ser fläckar, ligan utvecklarna upplopp har svårt när det gäller att balansera LoL.

Det är inte bara några nerfs och buffs att laget har att tänka på, det måste också tänka på de effekter som nya mästare kommer att ha på meta och vad räknare finns för det.

Det är frågan om makt kryp kommer in.

För dem som inte känner till, är makt kryp en fråga som är exklusivt för Champion baserade Esports titlar, men inte begränsat till MOBAs. Spel som Rainbow lider av det också.

Med makt krypning, är den fråga som som nytt innehåll och Champions släpps, kraften i den gamla, redan existerande föremål och hjältar minskar kontinuerligt.

Du förstår, för att göra en ny mästare värt att spela och köpa, måste det vara mer kraftfull än vad som redan finns, vilket innebär att nästa släppt hjälte måste vara ännu mer kraftfull, sedan nästa, och så vidare.

Så småningom ser du en exponentiell effektskillnaden mellan de nya mästarna leder meta och OG mästare som har kvar.

Det är en komplicerad sak att kampen mot och Riot erkänner det.

En av de mest betydande hinder för att kämpa mot spänningskryp bygger på hur League är utformad. Det är inte en sten, papper, sax utformning mästare A slår mästare B, och så vidare. Istället slår det mästare A mästare B inte mästare B gör X och Y och specifikationer för Z och mästare A gör inte X, Y och Z.

Förhoppningsvis kan du se problemet där.

Oavsett hur svårt det än må vara, är Riot en flera miljarder dollar företag. League of Legends enbart är värt $ 15 miljarder dollar. Detta innebär att det inte kan vara för mycket utrymme för förlåtelse när du arbetar på en skala som är den i särklass högst i branschen.

Förhoppningsvis kan vi se Riot mer framgångsrikt bekämpa makten krypning i plåstren framöver eftersom när spelet är just nu, blir det svårt att spela mot meta med någon av de äldre mästare som gör spelet unken och tråkigt.