Varför är League of Legends Obalanserad?

League of Legends är ett online battle spel som först kom ut 2009. Sedan dess har det definitivt levt upp till sitt namn. Videospelet är legendarisk bland gamers och skapare hävdar tiotals miljoner användare loggar in på League of Legends varje månad. Den har en känsla av fantasi, konkurrens, och fantastisk bildspråk allt i ett väl avrundad paket.

Nerfing och Buffing

Spelet är ständigt förändras och utvecklas. Alla som spelar den vet att det inte förbli densamma för länge. Om du spelar en mästare, kan det vara bra för en match, men inte nödvändigtvis nästa. Champions rutinmässigt försvagas och förstärkas som bidrar till dynamiken i spelet. Detta kallas nerfing och polering. Även om detta oftare än inte bidrar till roliga i videospel, finns det fortfarande problem att förändringarna kan skapa. Det största problemet är att skapa en obalanserad spel.

Ibland en League of Legends laget kan bli drivs till den grad att det är för mycket. När du spelar, upplever du en typ av spel som kallas meta. Detta innebär en typ av spel är att föredra framför andra på grund av sin makt. I sin tur är hur överväldigande händer. Poleras Champions är extremt kraftfull och kan orsaka motståndare att stanna i sitt spel. Detta medför i obalans i de åtgärder som är ett hett ämne för debatt. De slipade mästare sedan bli ospelbar tills kalibrering sker genom speltillverkare.

Dynamisk Gameplay

Detta fungerar även tvärtom också. En försvagad eller nerfed blir spelare berättigade till strid eftersom det inte är tillräckligt stark för att striden även de vanliga Champions. League of Legends skapare avsikt kalibrera sina spelare så att spelet inte blir stillastående. De tror att om du spelar samma mästare i varje match, blir spelet förutsägbar och tråkig. Polering och nerfing skapar en ständigt föränderlig miljö som är tänkt att nivån spelfältet.

Naturligtvis är dessa nya inställningar inte perfekt och kan orsaka allvarliga obalans i en match som snabbt ändar eller blir ospelbar. Det är irriterande, men League of Legends känna fördelarna uppväger riskerna. När de släpper patchar, är det tydligt att de inte har några planer på att stoppa ständig förändring of Champions. Till exempel kan en senaste utgåvan av en mästare, Zoe, skapat en hel del kaos i spelet. Hon är en mycket noggrann mördare med stora siffror när det gäller spel. Hennes Amped upp persona garanteras en hög räkna döda, men de som spelade mot henne hade ingen chans att kämpa emot. Det tog nästan en månad för henne att nerfed.

Oavsett dina känslor är om League of Legends, måste man erkänna att det aldrig blir gammal för att spela. Den ständiga byte av befogenheter Champions skapar en intressant dynamik som ger energi i spelet. Det finns aldrig en tråkig stund med detta spel, och det ser ut som League of Legends skapare gillar det på det sättet.

Check out our LoL boosting and LoL Smurf Account services now