The Origins of League of Legends

historia League of Legends är anmärkningsvärt. Den explosionsartade ökningen av spelet har överraskat och uppmärksammats av miljontals människor i spelvärlden. Riot Games, video spelutvecklare, startade sin verksamhet 2006. De bas i Kalifornien och så småningom växte andra små satellit platser runt om i världen. Då, Riot Games var en liten oberoende spelutvecklare som fortfarande höll på att lära repen i branschen. När de började arbeta på nu ökända League of Legends videospel, de hade ingen aning om att de satt på en guldgruva. ​​

Humble Begin

Riot Games öppnade sin Los Angeles-området kontor för 13 år sedan. Som en liten utvecklare, har de inte har något under sitt bälte när det kom till framgångsrika videospel. De två ägarna i bolaget hade varit fans av Warcraft III, en fantasi strategispel som var populär på den tiden. Utvecklarna ville skapa ett spel som liknar det med hjälp av ramen för ett multiplayer online slaget. De fick snart arbetet och började arbeta på League of Legends. Skaparna visste att de ville behålla fantasy tema och också ville ha en free-to-play spel som inte hade några irriterande reklam eller popup-fönster.

Beta Testning

En av producenterna av spelet har sagt i början, ingen i laget ville spela League of Legends eftersom det var så illa. De var tvungna att vara tvungen att spela spelet på en daglig basis så att de kan lära sig vad som behöver fixas innan dess släpps. Det var inte lätt. Betatester och olika försök visade att de hade en hel del arbete att göra.

The Release

Det tog sex månader non-stop arbete för dem att äntligen ha något de kan vara stolta över. Spelet var free-to-play och redo att släppas under hösten 2009. De visste frisläppandet inte skulle vara en slutprodukt och uppmuntras spelare att spela spelet och ge råd om vad som behöver förändras. Riot Games skapade online-forum för olika respons de fick. Det verkade spelarna var glada att ha ett spel som de hade aldrig sett förut, och det fanns stor potential där.

Åsikterna som kommer in var i allmänhet bra. Det fanns en allmän känsla, men att det fanns en hel del arbete att göra för att få League of Legends till nära perfekt. Riot Games läsa alla recensioner och var fast beslutna att få spelet rätt. De visste vad de gjorde. I slutet av 2011, förklarade Riot Games att videospel hade samlat nära 33 miljoner spelare. Inte bara var det en gigantisk succé i USA, men det var också ta bort internationellt. I Sydkorea, League of Legends var den översta titeln som ska spelas i alla offentliga internetkaféer.

Det är uppenbart League of Legends lönat sig för Riot Games. Den enorma fanbase har överträffat 100 miljoner spelare per månad med expansion till tillbehör som leksaker, kläder och andra varor. Det är en gaming community som bara fortsätter att växa sin befolkning.