Mest sedda League of Legends Events

League of Legends är större än de flesta av oss kan föreställa sig. Online striden spel har vuxit sina fans i miljoner. Inte bara det, när det finns en League of Legends Championship mängden människor som kommer bara för att åskådare är sinnesrörelser. Populariteten av detta spel växer år på året, och du kan känna den smittsamma glöd bygga när du tittar en av mästerskapet serien händelser.

Nordamerikanska VM

Den gångna våren League of Legends hade sina årliga Nordamerika championship serien finalen i Missouri. Över 10.000 fans av spelet köpt biljetter bara för att vara en del av atmosfären. De kom för att titta på några av sina favorit professionella spelare spelar i finalen av ett spel som de älskar så dyrt.

Även om det var en stor händelse med stor framgång, de som inte kunde vara där fysiskt hade möjlighet att titta på nätet, och pojke gjorde de! Över 600.000 tittare inloggad för att titta på mästerskapet serien och fira esport med de tusentals som var där. Tittandet nummer rival att traditionella Stadium Sports, och det är bara förväntas växa.

Enorma Internationella Numbers

En annan League of Legends händelsen ritade i stora mängder också. Denna vinter, VM som hölls i Sydkorea utplånade de nordamerikanska nummer lätt. Efter finalen insvept, bestämdes det att nästan 100 miljoner tittare inloggad för att titta på professionella lag spela. Det är cirka två miljoner fler tittare än förra årets Super Bowl!

För dem som hade turen att fodral en biljett för att titta på internationella evenemang slutade en del av historien. Biljetterna sålde slut på bara några timmar, vilket föranledde spelets skapare att släppa ett par tusen mer. Som allt 26.000 fans var närvarande vid Sydkorea final.

Det blir bara Växande

League of Legends vet att de behöver för att säkerställa mycket större lokaler inom en snar framtid att på lämpligt sätt hysa dessa tävlingar. Varje år de har fler fans som köper biljetter, fler sponsorer söker för lag och fler spelare som deltar i esport.

Eftersom spelet växer så snabbt, League of Legends har varit tvungen att fixa växtvärk som kommer med territoriet. Förra året var de tvungna att starta en franchise-baserad konfiguration för den nordamerikanska ligan eftersom det växer så snabbt. Inköpet avgift för att göra anspråk på en del av Esports historia? En jättestor $ 10 miljoner!

Det finns ingen tvekan om att League of Legends och andra populära tv-spel kan vara mycket lukrativ. Tävlingar ensam ta in stora dollar för skaparna, och tåget bara håller på att gå. Det finns ett stort intresse för sporten inte bara på sponsorsidan, men på fläkten och gamer sidan också. Nästa vår, League of Legends planer på att ha sina årliga mästerskap state. Det kommer att bli spännande att se tittandet och närvaro nummer rulla in för det. Det finns ingen tvekan om att vi kommer att vara vänster mållös.