Är League of Legends dö?

Den allmänna känslan från spelarbasen är ”ja”. Det är ovanligt att man ser folk att diskutera spelet och inte hävdar det är döende. Emellertid kan personliga åsikt vara partisk, så här är en titt på siffrorna så att du kan bestämma själv.

Vad betyder siffrorna Say?

Här är en lista över de månatliga spelare räknas sedan 2014:

  • 2014: 67 miljoner
  • 2015: Okänd
  • 2016: 100 miljoner
  • 2017: 78 miljoner
  • 2018: 90 miljoner

    Och här är finalen betraktaren räkna sedan 2014:

    Total Peak

    • 2014: 27 miljoner. 11,2 miljoner.
    • 2015: 36 miljoner. 14 miljoner.
    • 2016: 43 miljoner. 14.7 Msek.
    • 2017: 57.600.000. Ålder.
    • 2018: 99.600.000. 44 miljoner.

      Så vad dessa siffror betyder detta?

      Spelet är definitivt inte ”dö”. Det är fortfarande en av de starkaste och mest vanliga Esports titlar hittills. Trots sin dopp i spelare, har det fortsatt att växa sin betraktare räkna exponentiellt.

      Spelet blomstrande. Det har imponerande år efter år och har bidragit till Esports i mainstream.

      Så varför missuppfattning?

      Det finns några skäl spelare citera när man diskuterar League förmodade nedgång. Chief bland dessa är Riot Games själv. Riot Games är utvecklaren bakom League of Legends, för dem som inte vet.

      För att hålla spelet fräsch det ofta byter upp meta, putsning och nerfing mästare efter behag. Denna säsong till säsong yoyoing är den drivande kraften bakom en hel del spelares frustration mot spelet.

      förändringar Riot göras poängsystemet också utlöste fan upprördhet. Företaget gjorde det svårare att nivå upp och minskade belöningar för att göra så. Detta gjorde det svårare att låsa upp nya mästare. Genom att låsa gratis att spela spelare i en liten valbar karaktär pool, de körde iväg en hel del spelare.

      Tillväxten av konkurrents titlar som Fortnite och DOTA, är också en stor faktor i den förmodade nedgången i ligan. Fortnite exploderade på Esports scenen, och det har förändrat spelet. Det framgång, medan bra för Esports som helhet, har utgjort ett direkt hot mot andra titlar som Call of Duty och League of Legends.

      Spelare migrerar från League över till Fortnite i stort antal, ivriga att spela vad som uppfattas som en mer njutbar helhetsupplevelse.

      Samhället driver också sina egna spelare ut. League gemenskap är massiv och med den storleken kommer en hel del mångfald.

      Med denna nivå av mångfald kommer också toxicitet. League gemenskap är ökända för att vara överväldigande giftiga. Som spelare basen växer, ökar också nivån på toxicitet, vilket i slutändan driver bort alla utom de med den tjockaste skinn.

      Vad kan Riot göra åt det?

      mindre kontroversiellt ändringar

      Det skulle vara en idealisk plats för dem att börja. Om de hört samhället mer på meta innan du ändrar det, skulle det gå en lång väg mot att återvinna allmänhetens uppfattning om spelet.

      Mer Accessible mästare

      Gör mästarna enklare att låsa upp. Låsning flesta spelbara karaktärer bakom en betalvägg gör det svårt för dem utan den disponibla inkomsten för att köpa nya mästare.

      främja en sundare gemenskapen

      Det är osannolikt Riot någonsin skulle kunna klara av att lyckas rensa samhället av dess giftighet, men det kan åtminstone försöka. Om det genomför en politik som främjar en vänlig atmosfär, kan det hjälpa den att behålla en hel del av de nya spelarna.

      Så är den nedersta raden här nej League inte dö. Däremot kan man säga att allmänhetens uppfattning om det är. Den växer i spelare och betraktare räknas. Men de spelare och tittare blir allt missnöjda med tillståndet i spelet.