En omfattande guide på Learning Hecarim

En omfattande guide på Learning Hecarim

En omfattande guide på Learning Hecarim

En omfattande guide på Learning Hecarim:

Gör dig redo att erövra opposition med Hecarim!

Kallat Spells / runor:

För Kallat trollformler, du kommer att ta antingen antändas eller spöke. När du behöver stoppa en motståndare healing (ex: Mundo, Soraka, Fiora, etc.) Ignite är ett måste. Om du inte är i behov av Ignite läkande minskning, då spöket ska vara din prioritet.

Conqueror vs. Predator är en debatt som många Hecarim spelare som används för att kämpa med. Även rovdjur är ett rättvist val, är det nu allmänt känt att erövrare är överlägsen. Detta beror inte bara på den extra AD får du, men också från den vansinniga helande som erövrare ger. Med detta sagt, din primära runor ska vara följande:. Conqueror, Triumph, uthållighet, och nådastöten

Dina sekundära runor jag har brutit ner den i två situationer för dig. Du kan gå för inspirationen trädet när du tar antändas och kör Magical Skor och Cosmic Insight. Om du väljer att köra ett spöke, bör du gå för trolldom trädet och ta Celerity och Waterwalking. Dessa runor kommer att ge dig den mest optimala resultat som du så desperat söker!

Build :

Innan vi ens komma in i någon spel tips och tricks, vi ska se till att du har rätt objekt att ställa dig upp för framgång!

För att hålla ditt val av stövlar enkelt, om motståndarlaget sammansättningen är huvudsakligen AD / Auto-attack baserad går Ninja Tabi talet. Om fienden laget har mestadels AP skador och en hel del CC låsning, går Mercurys Treads.

uppbådare ofta fråga som Smite objekt som är bäst för vår ponny, Hecarim. I ett kort svar, ta krigare 90% av tiden, särskilt när du är framåt. Bara leda till cinderhulk när ditt lag behöver en tank och du är betydligt bakom fiendens jungler / fienden laget. Blå Smite kommer att tjäna dig väl i de flesta situationer, som att använda det kommer att stjäla 20% rörelsehastighet från fienden. Detta Smite kommer inte bara sakta ner din motståndare, men också travar bra med Hecarim passiva som tillåter honom att få AD lika med en procentandel av sin rörelsehastighet.

Past djungeln objekt, dina kärnposter kommer att vara Tri-Force och Sterak s Gauge. Dessa poster kommer att bli din huvudsakliga strömspikar, så leta för att göra spelar när du är klar med dem. För att runda ut din build kan du avsluta med två av följande: Spirit Visage, Thornmail, Deadman skylten, skyddsängel, Randuin s Omen eller Youmuu s Ghostblade. Spirit Visage kommer att vara det bästa alternativet i AP tunga lag. Thornmail kommer att göra bra om du vill stoppa en AD tung comp som specifikt innebär en hel del helande. Randuin s Omen kommer att fungera bäst i Crit tunga comps. Deadman s och Guardian Angel gör bra i AD comps (icke-helande), och båda kommer att ge dig en skada ökning jämfört med Thornmail eller Randuin s Omen. Använd ditt bästa omdöme och med tiden kommer du att kunna använda dessa artiklar i olika situationer

Gameplay / Mechanics:

Trots att jag har ställt dig för att lyckas med felfria runa val och den perfekta bygga, du måste fortfarande förstå hur man använder Hecarim till sin fulla potential.

För att starta, vänja sig vid att krossa Q tills pinky är öm eftersom du måste missbruka Hecarim låga cooldown på sin Q. Du måste också inse att nästan alla Hecarim s spela ut potential härrör från hans W. Även om detta spell vann t gör omskakande mängder av skador, kommer det att läka dig .. som .. en hel del. Du kommer att känna som Wolverine. För att få full nytta av Hecarim s W, se till att du inte kasta det när du är full hälsa. Den bästa tiden att använda ponny W är när du är mitt i ett team kamp, ​​eftersom det kommer AoE läka för en del av de skador som fiender ta från någon källa!

ganking effektivt på pre-6 Hecarim är så enkelt som att få bakom din motståndare, aktivera din e, och driver dem mot ditt team. Vid ankomsten till nivå 6, kommer din huvudsakliga combo för ganking vara att aktivera din e som du kör på din motståndare, R bakom dem så att de är fruktade bakåt, och sedan avsluta din e driver dem ännu närmare dina allierade.

I grupp slagsmål, Hecarim kan lysa big time om han har spelat på rätt sätt. I likhet med din post-6 ganking rutin, bör ditt mål vara att R bakom en carry och E dem mot dina lagkamrater. Den största skillnaden är att du också ska vara på jakt efter när fienden laget är alla grupperade i en snäv utrymme tillsammans, eftersom du då kan spam din ultimata ovanpå dem. Din ult rädsla varaktighet förlängd baserat på tillryggalagd sträcka, så får en stor rädsla på fienden laget i mitten av ett team kamp om du kan.

Skriven av: Drake (Kross) Farster för DOJO Digital, ett Bristol Digital Marketing Agency

More posts