2015 MMR-straff

Riot har just meddelat de detaljerade straffarna för spelare som deltog i MMR ELO-boosting. I artikeln kommer jag att reflektera över den förklaringen som jag tyckte kul och underhållande att läsa. Först och främst om du inte spelar på den nordamerikanska servern kanske du tycker det är tråkigt eftersom det officiella Riot-uttalandet bara påverkar NA-spelarna. nu uttalandets första del handlar om hur Riot-teamet dedikerade sig och hur dessa killar lägger extra ansträngning i ELO-boostdetekteringssystemet. Det finns ingen exakt information om hur systemet kan fungera och från denna punkt kan vi betrakta det som en lögn. Jag är övertygad om att säga detta eftersom jag har granskat sambandet mellan Riot och hur de försöker bekämpa ELO-boostindustrin. Varje år publicerar de ett tillkännagivande om hur de kommer att slåss och straffa ELO-boost i år. De gör detta för att bevisa att de har full auktoritet över sitt spel. Vi kan tydligt se att de misslyckades med det. Att köpa ELO-boost från BoostRoyal eller från någon annan professionell ELO-boost-leverantör som fick viss trovärdighet kommer inte att skada användarens konto eftersom det är omöjligt att spåra någons konto för ELO-boost-aktiviteter. De professionella webbplatserna använder alla VPN-skyddstjänster för att säkerställa säkerheten i ELO-boost. I tillkännagivandet handlar nästa del om de strafftyper som användaren kan få för ELO boost-aktiviteter som är totalt nonsens om vi tar hänsyn till nästa och roligaste delen av det. Under artikeln finns det den mest upprymda frågan från en användare som vi måste granska noggrant. Som en enkelinriktad spelare ställer han frågan: Hur kommer systemet att veta att ett konto förstärks? Det svar från Riot-administratörerna är lustiga. Här är min favorit från Riot Cluvie: Jag tror att det att gå i detalj här skulle avslöja lite för mycket information bakom vår detekteringsmetod. Med det sagt går vi igenom omfattande granskningar för att säkerställa noggrannhet och titta på olika faktorer, inte bara en eller två saker. En annan intressant svar kom från DrCyanide som berättar att systemet upptäcker olika spelare på kontot av deras i -spelvanor som Flash på D eller F, Locked Camera vs Unlocked till exempel. Han säger också att på grund av dessa faktorer kan systemet också skapa ett virtuellt fingeravtryck som gör det möjligt att upptäcka ELO-boosters. Det roliga med allt detta är om jag börjar spela med Flash på D istället på F och sätter fullt fokus i mitt spel och jag inte kan sluta förrän guld jag från brons, som det hände mig en gång under de första åren av spelet bli förbjuden för det? Bloggsporten gör att jag inte kan känna av erfarenhet. Det finns en bloggplats varje år från Riot för att skrämma bort ELO-boosters men det finns inget annat de kan göra mot det.

Här är länken om du inte har sett det ännu: http: // boards. na.leagueoflegends.com/en/c/miscellaneous/jQLiEW6h-mmr-boosting-punishments-for-the-2015-season .